Dwa spotkania organizacyjne w ramach projektów Erasmus +

Mimo pandemii udaje się naszym nauczycielom i uczniom realizować założenia projektów międzynarodowych wymian uczniowskich, na razie w formie online.

Mowa tu o projekcie „“Mobilność zagraniczna narzędziem wzmacniania kompetencji kluczowych uczniów”, realizowanym wraz ze szkołami z Włoch i Grecji , który rozpoczął się w zeszłym roku, oraz o nowym projekcie, który rozpoczął się we wrzeniu 2020, na którego realizację pozyskaliśmy ponad 30 tysięcy euro, pt. „STEAM strengthens cultural heritage” Projekt ten realizowany jest we współpracy ze szkołami z Cypru, Portugalii, Hiszpanii, Grecji oraz Chorwacji.

W listopadzie odbyły się dwa spotkania organizacyjne, na których ustalono zasady współpracy i formy działań projektowych podczas pandemii. Ze strony naszej szkoły w spotkaniach brały udział p. Agata Kołucka, koordynator oraz  dyrektor p. Agnieszka Ruta-Kucińska.

Wszystkie zaplanowane na ten rok spotkania odbędą się w formie online. W ramach wirtualnych spotkań uczniowie pracować będą w międzynarodowych grupach, biorąc udział w warsztatach i zajęciach, przygotowując wspólnie prezentacje i filmy, badając i prezentując dziedzictwo kulturowe swoich krajów. W tym roku szkolnym wezmą udział w trzydniowych spotkaniach prowadzonych przez szkołę z Portugalii, Grecji oraz Chorwacji. Uczniowie wypracują podczas nich elementy, takie jak: prezentacje, filmy, quizy na platformach Kahoot, Quizlet, Quizizz, które mają nadzieję, będą wykorzystane podczas prawdziwych spotkań organizowanych w późniejszym terminie, gdyż projekt zaplanowany jest na dwa lata z możliwością przedłużenia.

Jeżeli chodzi o zeszłoroczny projekt, uczniowie również będą uczestniczyć w realizowaniu zadań. Na platformie Twinspace będą dzielić się np. przepisami oraz brać udział w wirtualnych warsztatach kulinarnych, prezentować swoje tańce ludowe, pokazywać sztukę krajów partnerskich. Działania tego roku podsumuje spotkanie 17 grudnia, na którym uczniowie przedstawią swoje tradycje świąteczne oraz postarają się wspólnie, w kilku językach zaśpiewać najpopularniejsze kolędy. Realizacja projektu online pozwoli uczniom na wzajemne poznanie się, rozwijanie zainteresowań oraz przede wszystkim rozwijanie kompetencji językowych. Uczniowie i nauczyciele mają nadzieję, że choć część ze spotkań uda się  zrealizować w rzeczywistości.

Opracowała: Agata Kołucka

 

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Scroll to Top
Skip to content