35 uczniów naszej szkoły uczestnikami Gry miejskiej Łowicz – 20 września 2020 r.

W dniu 20 września 2020 r. odbyła się wirtualna gra miejska – konkurs, w którym udział wzięło 14 trzyosobowych drużyn z łowickich szkół średnich. Wśród uczestników konkursu znalazły się osoby w wieku 15 – 18 lat.

Konkurs zrealizowany został w ramach projektu „Świat Lokalnych Kultur” realizowanego przez Agnieszkę Pawłowską–Kalinowską, Justynę Słomę oraz Zespół Stowarzyszenia LEVEL UP.

Celem projektu jest edukacja o wielokulturowości Łowicza od 2. połowy XIX w. do końca lat 20. XX w. uwzględniająca wpływ różnych kultur na dzieje miasta. Konkurs odbył się w formie przypominającej formułę gry miejskiej realizowanej w przestrzeni wirtualnej. Celem było sięgnięcie do lokalnych historii, tradycji i przestrzeni miasta, zgłębiając tajemnice życia kulturalno-społecznego we wspomnianym okresie.  Łącznie w grze wzięło udział 41 osób z dwóch łowickich szkół: I i II LO. Drużyny rozwiązywały zadania, które wymagały od uczestników pracy ze źródłami: ikonografiką, mapami, tekstami źródłowymi.

“Jako młodzi ludzie widzimy potrzebę innowacji i kreatywności w edukacji, ponieważ to rozwija poziom społeczeństwa i jego potencjał” ~ Level UP

Przygotowując zadania wykorzystywaliśmy źródła takie jak: zdygitalizowane gazety “Łowiczanin”, “Wieśniak” oraz “Gazetę Łowicką”, zdjęcia przestrzeni miejskiej wykonane ponad 100 lat temu prezentowane przez Archiwa Cyfrowe. Uczestnicy mieli możliwość wykazać się zarówno kreatywnością podczas “zrobienia sobie wspólnego zdjęcia podczas realizacji projektu, mimo dzielących ich odległości, jak również umiejętnością czytania ze zrozumieniem artykułów z gazet lokalnych. Uczniowie mieli możliwość nauczyć się wyszukiwania sygnatur w archiwum miejskim czy zasobów w bibliotece cyfrowej, poznać postać Karola Rybackiego i jego losów podczas I wojny światowej, oraz poznać kultury i mniejszości religijne, które wpłynęły na rozwój i potencjał miasta w XIX i XX wieku.

„Projekt powstał podczas kwarantanny i był przewidziany na czas ograniczonych możliwości spotykania się w grupach. Podczas nauki zdalnej zobaczyliśmy z jakimi problemami borykają się uczniowie i nauczyciele. Nauka nowych technologii podczas kwarantanny pokazała, że nie ze wszystkim radzimy sobie tak, jak byśmy tego sobie życzyli. I my i uczniowie”. Praca na platformach edukacyjnych, praca w grupach, przeprowadzanie sprawdzianów on-line. Czas zdalnego nauczania na światło dzienne wydobył niekiedy brak umiejętności posługiwania się komunikatorami, które przecież istniały, tylko nie były używane na tak szeroką skalę. Chcieliśmy, aby uczestnicy poznali nie tylko historię, ale również zobaczyli jak wygląda przeprowadzanie  wykładu na spotkaniach on-line, praca w grupach, wykonywanie zadań on-line, oraz uzupełnianie udostępnionych plików on-line. Myślę, że nie każdy miał możliwość korzystania wcześniej z takich narzędzi i to jednocześnie” – mówi jedna z pomysłodawczyń projektu, który znalazł się na pierwszym miejscu, wśród przyznanych grantów ŁDK-u.

Wśród laureatów konkursu znaleźli się:

Miejsce I – Drużyna MagicznieChemicznie w składzie – Marta Fijałkowska, Julianna Gudaj, Bartłomiej Krysiak

Miejsce II – Drużyna Emka w składzie – Zofia Aftewicz, Aleksandra Aftewicz, Jagoda Stasiarczyk (II LO).

Miejsce III – Drużyna Cyber w składzie – Daniel Milczarek, Szymon Trauth, Adam Szczęsny.

Naszą szkołę reprezentowało 35 osób.

Laureaci konkursu otrzymają smartbandy, ponadto wszystkie osoby, które wzięły udział w konkursie otrzymają certyfikaty uczestnictwa.

Zadanie zostało zrealizowane w ramach Programu Narodowego Centrum Kultury Bardzo Młoda Kultura 2019-2021. Regionalnym operatorem programu Bardzo Młoda Kultura 2019-2021 w woj. łódzkim jest Łódzki Dom Kultury.

Mamy nadzieję, że projekt był również świetną zabawą. Dziękujemy wszystkim za tak liczny udział i fantastyczną atmosferę podczas gry.

 

Realizatorzy projektu

 

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Scroll to Top
Skip to content