Opis Bolimowskiego Parku Krajobrazowego

Dnia 30 marca klasa 2E wraz z opiekunami: p. Magdaleną Przyłuską i p. Magdaleną Ochmańską – Zrazek pojechali na wycieczkę do Bolimowskiego Parku Krajobrazowego. Była to wycieczka W ramach realizowanego w naszej szkole projektu edukacyjnego „Formy ochrony przyrody na przykładzie parków krajobrazowych województwa łódzkiego”.

Po krótkiej podróży dotarliśmy na miejsce, gdzie pani przewodnik z Bolimowskiego Parku Krajobrazowego omówiła nam po krótce historię parku oraz jego położenie. Bolimowski Park Krajobrazowy został utworzony w 1989r. i mierzy 23 614ha powierzchni na terenie dwóch województw: łódzkiego i mazowieckiego. Należy on do Zespołu Parków Krajobrazowych Województwa Łódzkiego. Tworzą go: Puszcza Bolimowska, dolina meandrującej Rawki, bujne łąki i pastwiska, nadrzeczne zarośla, zapusty oraz malownicze pola.

Mieliśmy okazję zobaczyć meandrującą rzekę Rawkę, na której swoje tamy budują bobry. Pani przewodnik poinformowała nas, że w rzece żyje 18 gatunków ryb i jeden gatunek minoga. Dolina rzeki jest też miejscem łęgu około 100 gatunków ptaków. Rzeka ta otrzymała w 2014r. tytuł rzeki Roku w ogólnopolskim konkursie organizowanym przez Klub Gaja.

Również oglądaliśmy podmokłe śródleśne łąki i pastwiska. Widać tu też świadectwo po Budnikach i licznym w tym regionie osadnictwie puszczańskim. Następnie udaliśmy się do Arkadii, gdzie mogliśmy obejrzeć romantyczny ogród i świątynie Diany. Po krótkim zwiedzeniu, udaliśmy się do Nieborowa, gdzie wraz z przewodnikiem weszliśmy do pałacu Radziwiłłów i podziwialiśmy piękne wnętrza budynku.

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *