Często do sukcesu profilu na TikToku wystarczy… dobry pomysł i smartfon, tak też się stało w przypadku filmiku prezentującego „Miejsca w Medyku, które mają to coś”.

Od niedawna nasza szkoła zdecydowała się na prowadzenie działań promocyjnych na TikToku. Był to strzał w dziesiątkę, ponieważ jeden z zamieszczonych na tej platformie materiałów wideo obejrzało w niedługim czasie aż milion osób. 1 000 000 wyświetleń, 180 000 polubień i 6188 pozytywnych komentarzy – to niewątpliwie świetny wynik, o którym marzy niejeden influencer na TikToku.

 „Wow w Polsce istnieją takie ładne szkoły?”,  „Najładniejsza szkoła, jaką widziałam”,Ale ładna szkoła”,  „też chcę mieć taką szkołę”, „szkoła marzenie”, „ładny ten Medyk się zrobił”, „Marian, tu jest jakby luksusowo”,  „ale pięknie tam”, „czy aby to na pewno w Polsce?” – to tylko niektóre z wielu komentarzy młodych ludzi oceniających wystrój i wyposażenie sal lekcyjnych w tej szkole.

Celem każdej promocji szkoły jest zachęcenie młodszych uczniów do wybrania tej placówki na kolejny etap edukacyjny.  Zamieszczane pod filmikiem wpisy wskazują na to, że cel został osiągnięty: „Chcę tam”,  „do takiej szkoły bym poszła”, „ja chcę do tej szkoły”, „ chcę tam chodzić”, „Proszę was przyjmijcie mnie, dobrze się uczę, przysięgam”, „już do was biegnę..”, „znalazłam dla nas szkołę – odp. Idziemy”, „aż mi się zachciało iść do Medyka”.

Pomysłodawczynią i wykonawcą filmiku była uczennica klasy trzeciej, tegoroczna maturzystka, Zuzanna Kucińska, która od samego początku nauki w II LO zajmowała się działaniami promocyjnymi na rzecz szkoły – projektowała ulotki, wykonywała prezentacje, grafiki na Facebooka oraz Instagrama szkoły.

Na szkolnym profilu na Tiktoku można obejrzeć jeszcze inne filmiki autorstwa Zuzanny np. wspomnienia z pobytu uczniów we Włoszech i Grecji w ramach programu Erasmus+, prezentację kadry pedagogicznej oraz rejestr wydarzeń z życia szkoły, m.in. Mam Talent, Dzień bez plecaka, sondę na temat upodobań muzycznych uczniów.

Uczennicy gratulujemy pomysłów, a szkole dalszych milionowych wyświetleń kolejnych materiałów filmowych.

Opracowała: Agnieszka Ruta-Kucińska