Portugalia – cel naszej kolejnej podróży Erasmus+

Kolejna grupa uczniów wraz z opiekunami odbyła mobilność w ramach projektu „STEAMS wzmacnia dziedzictwo kulturowe” z programu Erasmus+. Po wyjazdach do Hiszpanii, Chorwacji, Grecji i na Cypr tym razem odwiedzili Portugalię. Było to ostatnie podsumowujące spotkanie w ramach tego projektu.

Podczas pobytu w Porto uczestnicy realizowali założenia trwającego już trzeci rok projektu, który dotyczy wzmacniania europejskiego dziedzictwa kulturowego za pomocą przedmiotów ścisłych. Uczniowie wykorzystywali nowoczesne technologie oraz przedmioty ścisłe do poznawania dziedzictwa kulturowego każdego z krajów.

Młodzież  uczestniczyła w wielu działaniach na terenie goszczącej ją szkoły oraz w wielu ciekawych miejscach północnej części Portugalii.

Pierwszego dnia uczniowie spotkali się w portugalskiej szkole, gdzie prezentowali swoje kraje, miasta oraz szkoły. W ramach swojej prezentacji uczennice przygotowały ciekawy film o Polsce, Łowiczu i szkole. Następnie uczestnicy projektu udali się na rejs po rzece Duoro, by zakończyć dzień koncertem fado. Kolejnego dnia uczniowie udali się na nietypowe zwiedzanie miasta.  Wzięli bowiem udział w grze miejskiej z użyciem aplikacji Actionbound oraz poznawali historię i kulturę Porto poprzez udział w audiowizualnych prezentacjach muzealnych w Galerii Immersivus. Następny dzień to wizyta w Aveiro, mieście określanym „Wenecją Portugalii”, gdzie uczniowie mieli okazję wziąć udział
w rejsie gondolą oraz uczestniczyć w warsztatach produkcji lokalnych słodyczy Ovos Molles. Bardzo ciekawym elementem tego dnia były warsztaty z robotyki i hologramów 3D w lokalnym uniwersytecie. Kolejny dzień to udział w próbie orkiestry w lokalnej filharmonii zwanej Casa da Música.

Wyjazd dostarczył grupie mnóstwo innych atrakcji i niezapomnianych wrażeń m.in. naukę surfingu pod okiem wykwalifikowanych instruktorów, zwiedzanie stadionu FC Porto, zakupy w jednej z najpiękniejszych księgarni na całym świecie – Livraria Lello.

Do najczęściej wymienianych pozytywnych aspektów projektu są jednak relacje oraz kontakty z rówieśnikami, o których uczniowie wspominają najchętniej. Dzięki temu, że w projekcie brali udział uczestnicy z 6 różnych krajów, uczniowie mogli poznać kulturę wielu narodów, nawiązać międzynawowe przyjaźnie, które mają zamiar kontynuować w przyszłości, a nauczyciele już planują kolejny wspólny projekt.

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Scroll to Top
Skip to content